Kevés személyt érintő, gyorsan végrehajtható változásokat tervezek a minisztérium szerkezetében - jelentette ki a leendő miniszter a testület előtt.
A miniszterjelölt a meghallgatás után az MTI érdeklődésére elmondta: elvileg elképzelhetőnek tartja, hogy a jelenlegi államtitkárok munkáját más vegye át, ám az érintettekkel egyeztetni kíván, mielőtt meghozná döntését. Manninger Jenő politikai államtitkár munkájára a későbbiekben is számít, vele korábban folytatott megbeszéléseket.
Nógrádi László a bizottság előtt közölte: a jelenleginél kisebb, átláthatóbb és rendezettebben működő tárcát szeretne kialakítani, és az intézkedéseknél a hatékony létszámgazdálkodás szempontjait fogja figyelembe venni. A leendő miniszter jelezte: Katona Kálmánhoz hasonlóan ő is a megkezdett reformok folytatására fekteti a fő hangsúlyt.
A leendő miniszter felvetette, hogy a Széchenyi-terv mellett esetleg egy közlekedésfejlesztési Baross Gábor-tervre is szükség lenne, s felvetődött a vízügy előmozdítására egy Vásárhelyi-projekt ötlete is.
Nógrádi László háttérintézmények létrehozását is tervezi, így például az árvíz elleni védekezéssel külső szakembergárda foglalkozna. A jelenlegi Stratégiai Elemző Központ feladatait a későbbiekben szintén egy külső tanácsadókból álló szakembergárdára bízná.
A miniszterjelölt hangsúlyozta azt is, hogy Magyarország EU-hoz való csatlakozása tekintetében a minisztériumnak úttörő szerepet szán. Az integráció előkészítésével kapcsolatos teendők ellátását helyettes államtitkári szintre kívánja emelni.
Nógrádi László korábbi nyilatkozatával összhangban közölte: a hírközlési ágazat minisztériumról való lecsatolása időszerű és elkerülhetetlen lépés volt.
A leendő
miniszter programjának felvázolásakor kiemelte az önkormányzatokkal és
a társtárcákkal való kapcsolat erősítésének szükségességét. Fontosnak tartja
továbbá az állami vagyonkezelés minisztériumot érintő elemeinek áttekintését.
Példaként a MÁV Rt.-t említette, amelynek kereskedő- és pályavasúttá való
átalakítását maga is támogatja.
Nógrádi
László kifejtette, számára nem elsősorban a népszerűség fokozása lesz a
cél, hanem az, hogy tetteivel bizonyítsa: képes ellátni feladatait. Az
előtte álló problémák közül fontosnak minősítette a kistelepülések segítését,
a városok körüli elkerülő utak építését, a vasút reformját és átszervezését,
valamint a vízügy fejlesztését, pótlólagos forrásokkal való ellátását.
MTI alapján