A MÁV szerint nem bérért,
hanem szakszervezeti privilégiumokért folyik a sztrájk. A közvélemény nem
örül a sztrájknak, s a lakosság nem is szolidáris vele.
Nyilván ezért ítélte el
a vasutassztrájkot még az SZDSZ is. Nekik most futni kell a százalékok
után, minden vélt vagy valós népszerű dolgot meg fognak lovagolni.
A szakszervezetek részéről
kardcsörtetés hallatszik, főleg az MSZOSZ ad ki harcias nyilatkozatokat,
ebben még azt is kifogásolja, hogy a pártok beleszólnak a munka világának
ügyeibe - ezt ugyan csak az SZDSZ tette meg.
Van valami álszent abban
a magatartásban, ahogy a vasutasok felveszik a munkát, miközben az induló
vonatok számát megegyezés szabályozza. Szerda (febr. 2.) este hangzott
el először olyan hír, hogy a nem sztrájkoló vasutasok nagy száma lehetővé
tette, hogy a tervezettnél több vonat induljon. Az embernek az az érzése,
hogy kifulladóban van a sztrájk. Óránként 4 millió forint veszteség, mondja
a MÁV vezetése.
Szerdán egyébként látszólag
semmi sem történt, a tíz órás tárgyalás után azonban mindkét fél elégedettnek
látszott. S közben óránként elvész 4 millió, azaz elveszne, ha nem állították
volna meg az órát…