Mi áll a brit vasuti szerencsétlenségek hátterében?
A legutóbbi vonatszerencsétlenség kapcsán Daily Telegraph címlapján a brit vasútvonalakért felelős Railtrack vezetője arra figyelmeztet, hogy a biztonság növelése csak a pontosság rovására képzelhető el. A Times cikke azt emeli ki, hogy amióta a Railtrack vette át a vasúthálózat üzemeltetését, mintegy hatezer pályamunkást bocsátottak el.

Ugyanakkor a Times kommentárja már tágabb összefüggésben elemzi a brit vasút állapotát. A lap szerint egyre inkább jellemző, hogy a baleseteket nem balesetként kezeljük, hanem mások hibájaként. Az egyre növekvő vádak nyomán az érintettek igyekeznek biztosra menni, új biztonsági szabályokat hoznak, melyek viszont egyre jobban megkeserítik az emberek hétköznapjait. A lap szerint a vasút biztonsága igenis folyamatosan javul, és a vonatok sokkal biztonságosabbak az autóközlekedésnél. Az életben semmi sem 100 százalékig biztonságos. Ha teljes biztonságot szeretnénk a vasútnál, azt csak úgy lehetne elérni, ha egyáltalán nem ülnénk vonatra - véli a Times.



A magyar olvasó kissé értetlen: nem tudja elképzelni, hogy a magyar sajtó ne a kormány ellen fordítsa az ilyen hírek élét. Azt pedig biztosan a mesék birodalmába utaljuk, hogy egy "független" lap csitítsa a hangulatot, s ne hergelje az embereket.

A brit vasutak az elmúlt évek alatt magánkézbe kerültek, egyesek a profitra éhes tulajdonosokat hibáztatják a kétségtelenül túl gyakran bekövetkező szerencsétlenségekért.
 

Vissza a kezdőlapra