Számhisztéria
Ha
már ilyen izgalommal keresi a „három a magyar igazság” országa számok kapcsolódósát
az utóbbi véres eseményekhez, hadd adjak én is még kettőt a listához.
-
Az
Egyesült Államokban a legfontosabb szám a 911. Minden gyerek (a gusztusos
csomagolású) anyatejjel szívja magába, ezt a számot a szülők rendszeresen
gyakoroltatják a csemetéikkel, és nincs olyan ember, aki ne tudna a létezéséről.
Ez egy bárhonnan ingyenesen hívható telefonszám vészhelyzetben. Akkor is,
ha nem tud lemászni a macska a háztetőről, akkor is, ha azonnal orvosra
van szükség. A tűzoltó vagy a mentő – vagy a kért segítség - hamar meg
is jelenik. Minden hívást felvesznek, így bűncselekményeknél bizonyítékként
felhasználhatók. Amikor a terrorizmus megtámadta Amerikát, szeptember tizenegyedike
volt (9/11). Ne mondja senki, hogy ez nem tervezett volt, és csak véletlen
az egybeesés. A költői kérdés csak az: na és most akkor mi van?
-
A gazdaság
lefelé megy, a tőzsdét a lépfenebaktérium irányítja, szóval, nem egészséges
az amerikai piac, a tragédia óta különösen nem az. A public relations cégek
elkeseredett harcot vívnak vásárlók újracserkészésére, ugyanis a fogyasztás
csökkenése a rossz helyzet következménye, illetve mutatója. Az egyik módszer,
a megcsappant „közönség” visszaszerzéséhez, az árak csökkentése. New York
túristahivatala az étteremipar vezetőivel karöltve speciális „étteremheteket”
szervez. E kampányokban a lehető legelegánsabb éttermek is részt veszek,
ahol normális körülmények között alig lehet megúszni egy kétszemélyes vacsorát
100 dollár alatt. Most csak húsz dollár és egy cent. Érthető a célzás:
2001.
Vissza
a kezdőlapra