Előzetes a vajdasági Képes Ifjúság 2002. február 27-i számából
    Kicsi, drága, de...

    Ha az írás címe befejeződött volna ott, hogy „kicsi, drága" valószínű, hogy kevesen olvasták volna tovább a Smart Cabrioról szóló cikket. Persze az emberek fejében minden pillanatban ott motoszkál, az a „de". És hogy a „de" után mit írhattunk volna? Például: megbízható, gyönyörű, egyedi, nőknek kiváló, könnyen parkolható... Az oldal elolvasása után mindenki döntse el, hogy Ő mit írt volna a három pont után, és ha úgy gondolja, akkor nyugodtan oda is írhatja.

    Futómű

    Elől független felfüggesztés keresztirányú lengőkarokkal (üvegszálmerevítéses), műanyag laprugókkal, hidraulikus lengéscsillapítók. Hátul csatolt hosszanti lengőkarok, DeDion-féltengelyek, spirálrugók, hidraulikus lengéscsillapítók. Elől-hátul torziós stabilizátor. Elől tárcsa-, hátul dobfékek, blokkolásgátló, kitörésgátló (Trust). Fogasléces kormánymű.

    Karosszéria

    Kétajtós, kétüléses karosszéria, acél önhordó váz műanyag elemekkel. Saját tömeg: 720 kg-tól. Megengedett össztömeg: 980 kg. Üzemanyagtartály: 22 l. (cw: 0,37).;
    Hosszúság: 2500 mm, Szélesség: 1515 mm, Magasság: 1530 mm, Csomagtér: 150-480 l.

    Menetteljesítmények

    Gyorsulás (0-100 km/h): 17,2 s.
    Végsebesség: 135 km/h.

    Fogyasztás (EU)

    Város: 5,8 l/100 km. Városon kívül: 4,2 l/100 km.
    Vegyes: 4,8 l/100 km.

    A szériakivitel érdemleges tartozékai

    Kitörés- és kipörgésgátló, blokkolásgátló (elektronikus fékerőelosztóval), hatfokozatú automata váltó (kézi soros kapcsolással is), két (teljes méretű) légzsák, légkondicionáló, rádióirányításos központi zár, elektromos tető- és ablakmozgatás, két fejtámla, elektromos fényszórómagasság-állítás, harmadik féklámpa, indításgátló, a jobb elülső ülés vízszintesen előrehajtható támlája, könnyűfém keréktárcsák, kormány- és váltógombborítás.

    A tesztautó ára: 4 972 700 Ft, 20 400 euró

    Pozitívumok:

    – Jól átlátható, méretéhez képest két személynek kényelmes kétajtós karosszéria
    – Ízléses és jó kidolgozás kívül-belül
    – Jó egyenesfutás és kanyarodási tulajdonságok
    – Jellegéhez mérten csendes utastér
    – A kisebb sérüléseknek ellenálló, rugalmas műanyag karosszériaelemek
    – A jobb elülső ülés támlája előredönthető
    – Szép járású, szófogadó motor
    – Dinamikus menettulajdonságok
    – Könnyen és élvezetesen kapcsoló, jól áttételezett váltó
    – Finoman működő kezelőszervek
    – Biztonsági karosszéria oldalvédelemmel, vezetői és utaslégzsákkal
    – Két elülső fejtámla, elől állítható magasságú hárompontos biztonsági övek
    – 15 000 km-es szerviz- és olajcsere-periódus
    – Háromévi (vagy 40 000 km-es) garancia.

    Negatívumok:
    – A műszerfalba betakaró kormány
    – Kényelmetlen utaslábtér
    – Kemény, rázós rugózás
    – Nagy erőt igénylő, nagy áttételű kormány
    – Nem eléggé hatásos fékek
    – A hossza miatt nem lehet keresztben parkolni vele
    – Automata állásban kicsit lustán dolgozó váltóautomatika
    – Rossz külső és belső tükrök
    – Nincs szervokormány
    – A kabriováltozat igen drága
    – Viszonylagosan nagy városi fogyasztás

    TökéJ

    3,75 m2-t foglal el az utcán. A Tridion-acélváz nagy szilárdságú, az eltérő színű részek műanyag elemek. A belső kárpitozás nem árulkodik vászontetőről. A textil jó hőszigetelése miatt télen igen gyorsan átfűthető az utastér, nyáron jól árnyékol

    Speciálisan kis rádió az extraszerelvényként árusított órával és fordulatszámmérővel. A központi zár kapcsolóval is zárható, a klíma nagy terhelésnél automatikusan szünetel.

    Kattints ide, ha érdekel a Képes Ifjúság

Vissza a kezdőlapra