Előzetes a vajdasági Képes Ifjúság 2002. február 27-i számából
Ha az írás címe befejeződött volna ott, hogy „kicsi, drága" valószínű, hogy kevesen olvasták volna tovább a Smart Cabrioról szóló cikket. Persze az emberek fejében minden pillanatban ott motoszkál, az a „de". És hogy a „de" után mit írhattunk volna? Például: megbízható, gyönyörű, egyedi, nőknek kiváló, könnyen parkolható... Az oldal elolvasása után mindenki döntse el, hogy Ő mit írt volna a három pont után, és ha úgy gondolja, akkor nyugodtan oda is írhatja.
Futómű
Elől független felfüggesztés keresztirányú lengőkarokkal (üvegszálmerevítéses), műanyag laprugókkal, hidraulikus lengéscsillapítók. Hátul csatolt hosszanti lengőkarok, DeDion-féltengelyek, spirálrugók, hidraulikus lengéscsillapítók. Elől-hátul torziós stabilizátor. Elől tárcsa-, hátul dobfékek, blokkolásgátló, kitörésgátló (Trust). Fogasléces kormánymű.
Karosszéria
Kétajtós,
kétüléses karosszéria, acél önhordó váz műanyag elemekkel. Saját tömeg:
720 kg-tól. Megengedett össztömeg: 980 kg. Üzemanyagtartály: 22 l. (cw:
0,37).;
Hosszúság:
2500 mm, Szélesség: 1515 mm, Magasság: 1530 mm, Csomagtér: 150-480 l.
Menetteljesítmények
Gyorsulás
(0-100 km/h): 17,2 s.
Végsebesség:
135 km/h.
Fogyasztás (EU)
Város: 5,8
l/100 km. Városon kívül: 4,2 l/100 km.
Vegyes:
4,8 l/100 km.
A szériakivitel érdemleges tartozékai
Kitörés- és kipörgésgátló, blokkolásgátló (elektronikus fékerőelosztóval), hatfokozatú automata váltó (kézi soros kapcsolással is), két (teljes méretű) légzsák, légkondicionáló, rádióirányításos központi zár, elektromos tető- és ablakmozgatás, két fejtámla, elektromos fényszórómagasság-állítás, harmadik féklámpa, indításgátló, a jobb elülső ülés vízszintesen előrehajtható támlája, könnyűfém keréktárcsák, kormány- és váltógombborítás.
A tesztautó ára: 4 972 700 Ft, 20 400 euró
Pozitívumok:
– Jól átlátható,
méretéhez képest két személynek kényelmes kétajtós karosszéria
– Ízléses
és jó kidolgozás kívül-belül
– Jó egyenesfutás
és kanyarodási tulajdonságok
– Jellegéhez
mérten csendes utastér
– A kisebb
sérüléseknek ellenálló, rugalmas műanyag karosszériaelemek
– A jobb
elülső ülés támlája előredönthető
– Szép
járású, szófogadó motor
– Dinamikus
menettulajdonságok
– Könnyen
és élvezetesen kapcsoló, jól áttételezett váltó
– Finoman
működő kezelőszervek
– Biztonsági
karosszéria oldalvédelemmel, vezetői és utaslégzsákkal
– Két elülső
fejtámla, elől állítható magasságú hárompontos biztonsági övek
– 15 000
km-es szerviz- és olajcsere-periódus
– Háromévi
(vagy 40 000 km-es) garancia.
Negatívumok:
– A műszerfalba
betakaró kormány
– Kényelmetlen
utaslábtér
– Kemény,
rázós rugózás
– Nagy
erőt igénylő, nagy áttételű kormány
– Nem eléggé
hatásos fékek
– A hossza
miatt nem lehet keresztben parkolni vele
– Automata
állásban kicsit lustán dolgozó váltóautomatika
– Rossz
külső és belső tükrök
– Nincs
szervokormány
– A kabriováltozat
igen drága
– Viszonylagosan
nagy városi fogyasztás
TökéJ
3,75 m2-t foglal el az utcán. A Tridion-acélváz nagy szilárdságú, az eltérő színű részek műanyag elemek. A belső kárpitozás nem árulkodik vászontetőről. A textil jó hőszigetelése miatt télen igen gyorsan átfűthető az utastér, nyáron jól árnyékol
Speciálisan kis rádió az extraszerelvényként árusított órával és fordulatszámmérővel. A központi zár kapcsolóval is zárható, a klíma nagy terhelésnél automatikusan szünetel.
Vissza a kezdőlapra