A MÁV, mint ezer sebből vérző óriás, évek óta csak vergődik. Átalakulására komoly tervek érlelődtek, s lassan meg is valósulnak. Munkáját időről időre sztrájkok veszélyeztetik, s ezek többnyire a szakszervezetek látványos visszavonulásával végződnek, noha többen magyarázzák, hogy a sztrájk miért is volt eredményes.
Az utas mindebből csak azt látja, hogy a vonat járni jár, de szolgáltatásai alacsony színvonalúak, a szerelvények piszkosak, az utazási idő hosszú, a jegy meg drága. Így azután nem csoda, hogy csak az utazik akinek valamiféle kedvezménye van.
Az éremnek van azonban másik oldala is: az un. intercity járatok kedveltek és ráadásul nem is ráfizetésesek. Mintegy bizonyítékul szolgálnak arra, hogy ha minőséget kap az utas, a pénztárcáját is szívesebben nyitja.Az elmúlt hetekben az ország számos pontján feltűnt egy eddig még nem látott szerelvény. A MÁV megállapodott a Siemensel, hogy 13 dizelmotoros szerelvényt vásárol, amely alkalmas lehet arra, hogy a nem villamosított vonalszakaszokon is járjon egy jó szolgáltatást nyújtó vonat, amely gyors és korszerű.
Felvételeink a Budapest-Salgótarjáni bemutató úton készültek. Ezen a szakaszon 2003 nyarától már ezek a vonatok bonyolítják le az intercity forgalmat. Az egyterű motorkocsi mintegy 110 ülőhelyet, 90 állóhelyet jelent, s szükség esetén két kocsi is összekapcsolaható. A salgótarjániak és a környező települések nagyon várják már ezt a lehetőséget.
Kukely Márton vezérigazgató büszkén jár a bemutató utakra.
A közös légtér talán a rongálókat is visszatartja az értelmetlen vandalizmustól.
Jó kilátás, kényelmes vezetőülés, mérsékelten bonyolult műszerfal.
SL
MHL Foto
.
Vissza a kezdőlapra