Karsai Károly és Katona Kálmán lakossági fórumon
A parkolás, a közlekedés, a köztisztaság és a közbiztonság kérdései jelentik a legnagyobb problémát a Belváros lakóinak - hívta fel a figyelmet az V. kerület újrainduló fideszes polgármestere a polgári összefogás péntek esti lakossági fórumán Budapesten.Karsai Károly szerint az említett gondok nagy része csak akkor oldódhat meg, ha a kerület és a főváros a következő években együtt tudnak működni.
Szavai szerint Budapest szíve, a Belváros tűrőképességének határára ért, a jelenlegi zsúfoltságot a többi közt újabb BKV-járatok elindításával lehetne csökkenteni.
Példaként a korábban a XI. kerületet a kiskörúton át az Andrássy úttal és a Hősök terével összekötő 1-es busz újraindítását, valamint a Citybusz-járatok sűrítését említette.
Katona Kálmán, a Fidesz-MDF-MKDSZ választási listájának vezetője szerint a Belváros zsúfoltságának csökkentéséhez határozott intézkedéseket kell tenni, ki kell szorítani a gépkocsikat a mellékutcákból, hogy az V. kerület újra lakható, élhető városrésszé válhasson.
Az Orbán-kormány volt közlekedési minisztere a fővárost 12 éve irányító MSZP-SZDSZ-koalíciónak rótta fel, hogy ez idő alatt 700 BKV-járattal kevesebb közlekedik Budapest utcáin és 24 kilométerrel csökkent a buszok útvonala.
Véleménye szerint ennek, az életminőség romlására is ható változásnak eredményeként 300 ezren hagyták el azóta a fővárost, de a felmérések szerint a kiköltözők 70 százaléka gépkocsival rendszeresen visszajár.
Arra is felhívta a figyelmet, hogy még 1978 és 1990 között 600 kilométer, addig 1990 és 2000 között mindössze 40 kilométer út épült a fővárosban annak ellenére, hogy még mindig ezer kilométer körüli a földutak hossza.
Katona Kálmán szerint a következő négy évre olyan főpolgármestert és testületet kell választani a budapestieknek, akik nem rivalizálni akarnak, hanem együtt tudnak működni a kerületekkel.
MTIVissza a kezdőlapra