Honvédelmi pazarlások Miközben a honvédelmi tárca a levegőben utántölthető Gripenek beszerzésén fáradozik, olyan lehasznált, közel 30 éves teherautókat szerez be a hadsereg számára, amelyek Németországban már feleslegessé váltak. Simicskó István fideszes politikus szerint ez elhamarkodott és rejtélyes döntés a minisztérium jelenlegi vezetésétől.
Simicskó István sajtótájékoztatóján a polgári kormány haderőreformról szóló 2000-es országgyűlési határozatára emlékeztetve elmondta: ekkor arra törekedtek, hogy a honvédség helyzete 2010-ig fokozatosan zárkózzon fel a NATO-országokhoz hasonló színvonalra. Ezt a határozatot megszületésekor a szocialisták is megszavazták csak úgy, mint ahogy a megelőző évben zajlott hatpárti egyeztetéseken Juhász Ferenc - akkori honvédelmi bizottsági alelnök - is támogatta az erre irányuló törekvéseket. Most azonban éles ellentét mutatkozik a szocialisták akkori és jelenlegi döntései és véleménye között.
- A Gripen-szerződés megszületésekor a honvédség szakemberei leszögezték, hogy milyen paraméterekre van szükség Magyarország légterének védelme érdekben, és milyen gépek elégíthetik ki az erre irányuló igényeket. Az állásfoglalások szerint mind gazdaságilag mind biztonságilag ezek a gépek mutatkoztak a legjobb megoldásnak. Hazánkban ugyanis elegendő katonai repülőtér áll rendelkezésre, amelyek a tankolásra alkalmasak, és a NATO országok repülőterein is lehetőség van az utántöltésre. Továbbá az eredeti szerződés szerint vásárolandó Gripenek egy tank üzemanyaggal Svédországtól Egyiptomig képesek elrepülni.
Ezzel ellentétben a honvédelmi miniszter és tanácsadógárdája most a levegőben utántölthető repülőgépek vásárlásához ragaszkodna annak ellenére, hogy ez közel 50 milliárd forinttal növelné a költségeket – elvonva ezzel a pénzt a honvédség egyéb irányú fejlesztéseitől, a szolgálati lakások felújításától, az elöregedett gépjárműpark korszerűsítésétől és a szolgálati feltételek javításától. Mindezek mellett a NATO-val való együttműködésnek sem feltétele, hogy egy adott ország hadserege ilyen korszerű gépparkkal rendelkezzen, hiszen a tagországokban forgalomban lévő 3000 gép közül mintegy 1000 felel meg a légi utántöltés feltételeinek. Ez a fajta költekezés pazarló és fölösleges. Ezt összeget az Orbán-kormány által megkezdett fokozatos fejlesztésre és az eredményesnek ígérkező programra kellene fordítani amelyet a polgári oldal természetesen maximálisan támogatna - mondta a Fidesz szakembere.