Pénzügyi szolgáltatások Magyarországon - GfK A magyar felnőtt lakosság kétharmada banki ügyfél, ez a régióban a középmezőnyt jelenti - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet pénteken az MTI-vel. Hasonló a helyzet a lakás és személyes biztosítások terén. Mivel a térségben a banki vagy biztosítási szolgáltatások igénybevétele csak lassan növekszik, nem nagyon lehet a piac bővülésére számítani a GfK elemzői szerint.
A fejlődést az jelentheti, ha a meglévő ügyfelek a jelenleginél több szolgáltatást vesznek igénybe. Ebbe az irányba hat ha az ügyfelek bankot, biztosítót váltanak.
A közép-kelet-európai pénzintézetek pozíciójukat a lakossági piacon leginkább úgy erősíthetik, ha konkurenseik ügyfelei számára kínálnak vonzó újdonságokat vagy a pénzügyi szolgáltatások teljes körűségére törekednek.
Magyarország ugyanakkor listavezető a régióban az egy ügyfélre jutó bankok számában. Ezt az 1,7-es mutató fejezi ki. Szlovéniában és Horvátországban a mutató 1,4, Bulgáriában, Lengyelországban, Csehországban és Ukrajnában pedig 1,2.
Az egyes banki szolgáltatások elterjedtsége alapján szintén a régió középmezőnyébe tartozik Magyarország.
Számlát a magyar felnőtt lakosság 49 százaléka nyitott, külön megtakarítással 12 százalékuk rendelkezik, hitelt 7 százalékuk vett igénybe.
Összehasonlítva a környező országok adataival:
Számlát nyitott Külön megtakarítással rendelkezik Hitelt is igénybevett Ausztria 92 % 75 % 17 % Szlovénia 84 % 58 % 25 % Csehország 64 % 62 % 7 % Magyarország 49 % 12 % 7 % Románia 15 % 15 % 4 % Bulgária 8 % 3 % 4 % MTI