Pénzügyi szolgáltatások Magyarországon - GfK
 
A magyar felnőtt lakosság kétharmada banki ügyfél, ez a régióban a középmezőnyt jelenti - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet pénteken az MTI-vel.

    Hasonló a helyzet a lakás és személyes biztosítások terén. Mivel a térségben a banki vagy biztosítási szolgáltatások igénybevétele csak lassan növekszik, nem nagyon lehet a piac bővülésére számítani a GfK elemzői szerint.

    A fejlődést az jelentheti, ha a meglévő ügyfelek a jelenleginél több szolgáltatást vesznek igénybe. Ebbe az irányba hat ha az ügyfelek bankot, biztosítót váltanak.

    A közép-kelet-európai pénzintézetek pozíciójukat a lakossági piacon leginkább úgy erősíthetik, ha konkurenseik ügyfelei számára kínálnak vonzó újdonságokat vagy a pénzügyi szolgáltatások teljes körűségére törekednek.

    Magyarország ugyanakkor listavezető a régióban az egy ügyfélre jutó bankok számában. Ezt az 1,7-es mutató fejezi ki. Szlovéniában és Horvátországban a mutató 1,4, Bulgáriában, Lengyelországban, Csehországban és Ukrajnában pedig 1,2.

    Az egyes banki szolgáltatások elterjedtsége alapján szintén a régió középmezőnyébe tartozik Magyarország.

    Számlát a magyar felnőtt lakosság 49 százaléka nyitott, külön megtakarítással 12 százalékuk rendelkezik, hitelt 7 százalékuk vett igénybe.

Összehasonlítva a környező országok adataival:
 
 
Számlát nyitott
Külön megtakarítással rendelkezik
Hitelt is igénybevett
Ausztria
92 %
75 %
17 %
Szlovénia
84 %
58 %
25 %
Csehország
64 %
62 %
7 %
Magyarország
49 %
12 %
7 %
Románia
15 %
15 %
4 %
Bulgária
8 %
3 %
4 %
MTI
vissza Vissza a kezdőlapra