2003. április 07. hétfő 22:57
Hogyan csökkenthető az üzemanyag ára?
Levelet hozott a posta! A levélben ajánlott módszer ismerős, és általában sehova sem vezet. Kizárólag a lánc elindítói szoktak keresni az ötleten. Ez azonban más. Itt senki nem keres vagy nyer a láncon, de ha beválik - vagyis nem akad meg a lánc - akkor a két kőolajipari óriás árcsökkentésre kényszerül.
"Egy egyszerű dolgot találtunk ki a kezünkben levő hatalom érvényesítésére a kőolajipari cégekkel szemben: egyszerű és zseniális! Csökkenthetjük az olajipar hatalmasai által szabott árakat, anélkül, hogy lemondanánk a benzin és a gázolaj vásárlásáról!!! Kérjük juttasd el a levelet barátaidhoz, akkor is, ha nincs autód. Valójában egy ragyogó ötlet!
Azt beszélik, hogy a benzin ára akár 1,10 Euro-ig emelkedhet literenként. Ha intelligens és szolidáris módon összefogunk, le tudjuk szorítani az árakat. Mégpedig a következő módon:
Látva, hogy az ötlet, hogy a hét egy meghatározott napján nem vásárolunk üzemanyagot csak megnevettette a társaságokat (tiszta ügy, hogy csak egy másnapra halasztott telitankról van szó ... végül is így is úgy is szükség van rá!), itt egy szisztéma, amely ha sokan együttműködünk, már sokkal kevésbé vicces:
A kulcsszó: megcsonkítani a kőolajipari társaságok pénztárcáját! (anélkül, hogy kárt okoznánk magunknak!) Az olajipari cégek és az OPEC azt akarják elhitetni velünk, hogy a 0,8 és 1 Euro közt váltakozó egy nagyon jó ár, de mi fellebbenthetjük előttük a fátylat, hogy ennek alig ha a fele reális.
Végül is, mi a fogyasztók már régen tudjuk, hogy hatást tudunk gyakorolni a cégek üzletpolitikájára, elég a kezünkben lévő vásárlói- hatalommal élni.
A javaslat az lenne, hogy mostantól az év végéig ne vásároljunk többé üzemanyagot a két piacvezető cégtől, a Shelltől és az Essotól, melyek gyakorlatilag már amúgy is egy céget alkotnak.
Ha nem adnak el több benzint, kénytelenek lesznek csökkenteni az árakat, melynek következtében a többi cég is kénytelen lesz alkalmazkodni hozzájuk.
Ahhoz azonban, hogy ez bekövetkezhessen több millióan kell, hogy legyünk világszerte, akik nem vásárolunk sem az Essotól sem pedig a Shelltől.
Ez a levél Franciaországból indult el és harminc embernek lett elküldve. Ha mindegyiköjük tovább küldi .... mondjuk tíz ismerősének, már 300-an vagyunk. Ha ők ugyan így cselekszenek, már 3000-en leszünk és így tovább.
Mire a hetedig generációjához érkezik a levél már elért és tájékoztatott majd 30 millió fogyasztót.
Küldjétek tehát tovább a levelet további tíz embernek és kérjétek tőlük ugyanezt.
Kiszámoltuk, hogy ha elég gyorsan cselekszünk, nyolc nap alatt körülbelül 300 millió embert tehetünk érintetté.
Ami biztos, az az, hogy veszíteni semmit sem veszíthetünk. Egyetértetek?? "
Ha gondolod, hogy az ötlet jó, másold ki az idézett szöveget és küldd tovább!