2004. február 05. csütörtök 06:08
A Fidesz a gazdasági bizottság összehívását kezdeményezi
A Fidesz kezdeményezi az Országgyűlés Gazdasági Bizottsága rendkívüli ülésének összehívását és Csillag István meghallgatását - közölte a párt gazdasági kabinetje az MTI-vel szerdán. A rendkívüli ülést különösen indokolja az is, hogy a kormány mai ülésén sem hozott döntést az M5-ös ügyében - olvasható a Fidesz közleményében.
István a legrövidebb időn belül tájékoztassa a közvéleményt a kormány elképzeléseiről, már amennyiben létezik ilyen" - írják.
A párt gazdasági kabinetje nevében Fónagy János emlékeztet: Medgyessy Péter miniszterelnök "ellensúlyozandó a pénzügyminiszter eltávolítását, és leplezendő a magyar gazdaság válságos helyzetét, bejelentette, hogy a kormány döntése értelmében január 30-ig, a Postabank eladásából származó bevételekből kivásárolják az AKA Rt. részvényeit, s ezzel az M5-ös autópálya visszakerül az állam tulajdonába". Bejelentette továbbá azt is, hogy március 12-től az M5-ös sztrádán is matricával lehet majd utazni.
A Fidesz üdvözölte, hogy a kormány elfogadta az egységes matricás rendszert szorgalmazó korábbi érveit. "Az elmúlt hetek azonban újra bizonyságát adták a Medgyessy-kormány tehetetlenségének és a kormányfő szavahihetetlenségének" - áll a közleményben.
Hozzáteszik: mivel a Medgyessy Péter által megjelölt időpontig a kormány nem vásárolta meg az M5-ös autópályát, a Fidesz kezdeményezi az Országgyűlés Gazdasági Bizottsága rendkívüli ülésének összehívását, és Csillag István meghallgatását.
A közlemény szerint elvárható, hogy az egymásnak ellentmondó kormányzati nyilatkozatok, valamint Gál J. Zoltán bejelentése után, miszerint a kormány piaci hitelből kívánja megvásárolni az M5-ös autópályát, Csillag István válaszoljon az embereket érintő alábbi kérdésekre:
Milyen feltételekkel kívánja a kormány az M5-ös autópályát megvásárolni?
Tervezi-e az újbóli koncesszióba adást, s ha igen, ez milyen többletterheket ró majd a polgárokra?
Miért változott meg a vásárlásra vonatkozó eredeti, Medgyessy Péter által bejelentett elképzelés, miszerint azt a Postabank eladásából származó 100 milliárd forint fedezi?
Pontosan miből kívánja a kormány az autópályát megvásárolni?
Hova tűnt a Postabank eladásából származó 100 milliárd forint?
Emelkedik-e az idén az autópálya-matrica ára?
Milyen hosszú távú pénzügyi kötelezettségeket vállal a kormány?
MTI alapján