2004. március 10. szerda 10:04
Orbán Viktor: Az EP-választási kampány elkezdődött
A választási kampánystratégiáról tanácskozott a Fidesz frakciója a tegnapi négyórás frakcióülésen.Elemezték a közvélemény-kutatásokat, majd Orbán Viktor pártelnök többek között a mozgósítás fontosságára hívta fel a figyelmet és arra, hogy az európai parlamenti választási kampányban a belföldi kérdésekről, az emberek biztonságáról, a munkahelyekről és a gazdasági problémákról kell beszélni.
Orbán Viktor egyértelművé tette, hogy az európai parlamenti választás kampánya belpolitikai kérdésekről szól majd, az embereket ugyanis kevésbé érdeklik az unió ügyei. Lapunk úgy tudja, a zárt frakcióülésen a pártelnök azt hangsúlyozta, hogy a Fidesznek a biztonság kérdéskörére kell koncentrálnia, bemutatva elképzeléseit a gazdasági problémák, a foglalkoztatás és a lakosság hétköznapi gondjainak orvoslására.
Ezt a stratégiát támasztja alá a Gallup felmérése is, amely szerint az embereket elsősorban a foglalkoztatás, az országot érintő kérdések, a mezőgazdaság és a bűnözés problémája érdekli leginkább, ezekre vár választ a kampány során a pártoktól.
A Magyar Nemzet szerint Orbán Viktor kiemelte a szavazók mozgósításának fontosságát is, amelyben kulcsszerep vár a választókerületi csoportokra. Ezzel összefüggésben elmondta, hogy a március 27-i szövetségi gyűlés idejére befejeződik a 176 egyéni választókerületi elnök kinevezése.
--------------------------------------------------------------------------------
Orbán szólt arról is, hogy le kell zárni a vitát Medgyessy Péter közjogi javaslataival, hiszen ezek – bár népszerűek a választópolgárok egy részének – nem érdeklik az embereket annyira, mint a gazdasági problémák vagy a munkahelyek kérdése. A Fidesznek a saját elképzelések hangoztatásával kell tematizálni a közbeszédet – fűzte hozzá. Hangsúlyozta: a kampány elkezdődött, és mostantól mindenkinek ezt kell szolgálnia munkájával, egységesen és fegyelmezetten.
A Magyar Nemzet úgy tudja: a kampánystáb beszámolójában elhangzott: a kormányfő új amerikai tanácsadói ugyanolyan agresszív kampánytechnikákkal dolgoznak mint elődjük, Ron Werber, de az izraeli píáros a „terepen” volt aktívabb, Rosnerék viszont főként a médiát használják fel.
A szociológiai felmérések alapján a Fidesz kommunikációs csapata arra a következtésre jutott, hogy az emberek többsége a kommunisták, a Kádár-rendszer kiszolgálóinak múltbeli ténykedését nem ítéli negatívnak, viszont az úgynevezett politikai közép potenciális szavazóit egyre nehezebb megszólítani olyan konzervatív üzenetekkel, mint a népességfogyás vagy a határon túli magyarok sorsának problémája.
A közvélemény-kutatások eredményeit értékelve elhangzott, hogy a jelenlegi nagy különbség a Fidesz és az MSZP között csak egy pillanatnyi állapotot tükröz, a jövőre nézve nem lehet messzemenő következtetéseket levonni belőle. Az utóbbi három hónap során meglepően magas, 30 százalék körüli azoknak az aránya, akik megváltoztatták véleményüket. Mindez elsősorban a bizonytalanság, illetve az MSZP-ből történt kiábrándulás eredménye – állítják a szakértők.
mno