2004. július 30. péntek 22:44

 

Eurobarométer
Először együtt a régi és az új országokról készült kutatási jelentés

 

 

Most először jelent meg közös kiadványként a tizenöt régi EU-tagországban és a tíz újonnan csatlakozott országban készült Eurobarométer kutatásról készült felmérés. Az Európai Bizottság közvélemény-kutatási honlapján a Standard Eurobarométer 61 című, angol nyelvű kutatási beszámoló együtt tartalmazza a 2004. február-márciusi felmérés eredményeit összegző hagyományos Standard Eurobarométert, valamint a Csatlakozó országok Eurobarométerét (Candidate Countries Eurobarometer). Ez utóbbi, melyet mint évek óta minden alkalommal, most is a Magyar Gallup Intézet készített, a pdf dokumentum 137-310. oldalán (C 1-172.) olvasható.

Az egyes tagországokban készült felmérésekről külön nemzeti jelentések is olvashatók az adott ország nyelvén, így a Magyarországról készült nemzeti jelentés magyarul.

Ugyancsak most tette közzé az Európai Bizottság Sajtó és Kommunikációs Főigazgatósága a Pillantás az EB-61-re című kiadványát, melyet ugyancsak a Magyar Gallup Intézet készített, s mely a huszonöt tagországra vonatkozóan térképeken szemlélteti az EB 61-ben bemutatott főbb összefüggéseket.

 

A magyar fogyasztók elégedettebbek a régi EU-országok polgárainál

 

Újabb nemzetközi Gallup-kutatás jelent meg az Európai Bizottság közvélemény-kutatási honlapján. A Magyar Gallup Intézet az Európai Unió Egészségügyi és Fogyasztóvédelmi Főigazgatósága felkérésére 2003 nyarán felmérést készített a tíz csatlakozó ország polgárai körében arról, mennyire elégedettek nyolc alapvető szolgáltatással, s az adatokat összevetette a tizenöt régebbi uniós tagországban 2002 őszén készült felméréssel. 2003 júniusában-júliusában a magyar fogyasztók minden vizsgált területen elégedettebbek voltak az egyes szolgáltatások minőségével, mint az EU-tizenötök polgárai 2002 szeptemberében-októberében. A csatlakozó tíz ország átlagához képest a magyar fogyasztók két szolgáltatással voltak kevésbé elégedettek: a városi tömegközlekedéssel és a gázszolgáltatással. Az adatfelvétel idején, 2003 nyarán a magyar fogyasztók legnagyobb mértékben a villamosenergia-szolgáltatással és a vízellátással voltak elégedettek, legkevésbé pedig a városok tömegközlekedésével, aminél csak kevéssel ért el jobb helyezést a vasúti közlekedés. A vasúti közlekedéssel és a városi tömegközlekedéssel való elégedettség feltűnően alacsonyabb volt a többi vizsgált szolgáltatással való elégedettségnél.

 

Bővebben a Gallup weboldalán

 

vissza Vissza a kezdőlapra