2004. április 07. szerda 22:54

drótpostán terjedő anyag

Egy kedves olvasónk jelezte, hogy az autótolvajos
interjú eredetileg a Totalcar-on jelent meg, több
mint egy évvel ezelőtt, tehát nem drótpostán terjedő
és ismeretlen szerzőtől származó anyag.

 

Akinek van, azért, akinek nincs, azért is!

 

Autótulajdonosok figyelem: Döbbenetes interjú egy autó-tolvajjal

II. rész

 

TC: Mi az ellopott  kocsi sorsa?
AT: Totálkáros kocsi papírjait kapja  meg, vagy atomjaira szedik és a
megfelelő bontókba kerül. Csak telefonálj körbe  három bontót és keress
bármilyen egy-két éves kocsihoz mondjuk légzsákot, vagy  motorháztetőt. Meg
fogsz lepődni, légzsák minden másodikban lesz,  motorháztetőből pedig még
színt is tudsz majd választani. Ennyi totálkáros kocsi  lenne itthon?
Külföldre viszont már nem szokás vinni az autókat.
TC: Szerinted reális veszély, hogy  valaki Magyarországon gyanútlanul
lopott autót vásároljon, mondjuk az  autópiacon?
AT: Előfordulhat, de ha kiderül  róla, akkor általában a műtét volt szar,
mert a legtöbbről sehol nem mondják  meg, hogy meleg. Egy "műtét" úgy néz
ki, hogy ember a típus alapján kikeresi az  eredetvizsgálathoz használatos
pontokat, majd kijavítja azokat új, tiszta  értékekre, amiket a gyári CD-k
alapján lehet kitalálni. Gyakori, hogy egy  egyébként totálkáros kocsi
számait kapja meg. Emberünk a létező legkorszerűbb  technológiákkal
dolgozik, amiket a gyárak használnak, még a lézergravírozás sem  gond.
Utána vizsgálhatod mikroszkóppal vagy amivel csak akarod, nem mondod meg,
hogy a gyárban készült, vagy műhelyben. Ahol nem kell vizsgálni, onnan
egyszerűen kitörli a számokat.
A katalógusokban benne van minden  ilyen pont, az azonosító adatokkal. Nem
nehéz őket megtalálni. Van olyan  alkatrész, aminek az átkódolása nincsen
kész azonnal, mert csak lassan lehet az  adott felületen dolgozni, de az is
elkészül pár nap alatt. Utána azt az autót  bárki bevizsgálhatja, "A"-t fog
rá adni. Szóval az eredetvizsgálat csak annyit  ér, hogy hivatalosan
igazolják neked súlyos pénzekért, amit addig is tudtál: a  kocsidon levő
számok egyeznek a forgalmiban levőkkel. Azt ott bajosan derítik  ki, hogy
lopott-e a gép.

TC: Milyen profi  lopásvédelmi cuccok esetén kapsz kacagógörcsöt?
AT: A GSM-alapú,  vagy műholdas védelmek teljesen kiborítanak. Sok
szerencsétlen, tudatlan embert  így lehúzni, hát szégyen! Az ilyen
berendezések kommunikációját zavaró készülék  egy megközelítőleg 2x3x1 cm
méretű doboz. Van hozzá még elemtartó, és kiviteltől  függően antenna: egy
pár centi hosszú drót magára a készülékre feltekerve. Ez  így nem nagyobb,
mint egy távirányító bármelyik kocsihoz. Ha bekapcsolod,  tízméteres
körzetben nem lehet telefonálni, pláne a GPS rendszer nem tud  kommunikálni
a műholdakkal. Egyébként láttam egy ilyen készüléket valahol az  interneten
hirdetni, meg lehetett rendelni, ha jól emlékszem 100 dollár körül  volt az
ára. A miénknél kissé nagyobb, és kórházakban vagy más ilyen helyeken
árnyékolja a mobiltelefonokat. De persze a mi céljainkra is megfelel.
TC: Azért ez a GSM-blokkolás felvet  egy csomó kérdést. Ha megszakad a
kapcsolat az autó és a központ között, akkor  azt is riasztásnak veszik és
kapcsolatba lépnek a  tulajjal.
AT: A műholdas kapcsolat csak akkor  épül fel, ha riasztási esemény van.
Előtte nem. Abban egyébként igazad van, hogy  nem fogaskerék szintű a
dolog, de a zsebünkben sem kockacukor van.

TC: Van olyan profi lopásvédelmi  cucc, aminek a láttán azonnal leálltok az
adott kocsiról? Ismereteid szerint  valóban annyira hatékony például a BMW
újfajta indításgátlója?
AT: A gyárak egyre jobb védelmi  rendszereket csinálnak, így nehéz velük
lépést tartani. De ellophatatlan autó  nincs, nem is lesz, hiszen a
szervizeknek szerelniük kell az új berendezéseket  is, amihez
elengedhetetlen a pontos leírás, és ekkor bekerül a képbe az emberi
tényező. Ez minden ilyen rendszer gyenge pontja, mert innentől kezdve máris
fel  tudunk zárkózni bármilyen bonyolult és új szerkezethez. Az igaz, hogy
ezek  valóban megnehezítik a tolvajok munkáját, de mindent meg lehet
oldani, ha más  nincs, akkor a lámpánál ültetik ki a tulajt az aszfaltra.
Egyébként ami a  konkrét példát illeti, biztosan van, aki a BMW-féle
rendszert is vágja, csak rá  kell hogy álljon, és akkor ő szállítja
mindenkinek a BMW-ket. Irdatlan pénzeket  keresve vele.

TC: Melyik az általad vagy általatok  tapasztalt legbénább egyedi
lopásvédelmi eszköz?
AT: Semmi riasztó,  csak villogó LED.
TC: És a legrafkósabb?
AT: Kispárna a vezetőülésen, benne  felfelé álló, óriás szögek. Ez nagyon
tetszett, a fórumon olvastam. Egyébként a  gyári bekötési pontok
megvariálása, például a vezérlőelektronika áthelyezése fel  tudja adni a
leckét. Utólagos beszerelésű dolgoknál, riasztóknál,  immobilizereknél az,
ha eltérnek a leírásoktól. És minden, ami egyedi.

TC: Az első  leveledben említetted, hogy a két leghatékonyabb eszköz az
üveg gravírozása,  illetve az UV-jelölés. (Az UV-jelölés során csak
UV-fényben látható festékkel  viszik fel az autó azonosítóit minden
elképzelhető helyre, akár a kárpitra is. A  festék hagyományos módszerekkel
eltávolíthatatlan - a szerk.)
AT: Ha gravírozott az üveg,  kevesebbet adnak a kocsiért, mivel egy
jelentős része használhatatlan. Ha  kitörlik a gravírozást, az feltűnő. Az
üvegek, lámpák cseréje viszont plusz  pénz. Ezért az így jelölt autókat
igyekszünk elkerülni. Ami az UV jelölést  illeti, azt pláne macerás
eltüntetni, vagy lehetetlen is néha. A megjelölt  alkatrészeket nem lehet
továbbadni, ráadásul a kocsiból sem lehet donor, hacsak  valaki végig nem
keni kromofággal előtte.
TC: A saját autódat  hogyan védenéd?
AT: Casco van rajta, ez az egyetlen  hatásos védelem, csak így lehet
nyugodtan  aludni.
TC: Mit gondolsz a károsultakról?
AT: El tudom képzelni, milyen szar  arra ébredni, hogy nincsen meg az a
kocsi, amire éveket spóroltak, de ez van.  Tulajdonképpen nem érdekelnek.
TC: És a Gepárd csoport?
AT: Tíz kocsiból megtalálnak egy-két  darabot... mi legyen róluk a
véleményem? Azokat sem úgy találják meg, hogy ők  mekkorát nyomoznak. Ebben
a 10-20 százalékban már benne vannak a diszkós  gyerekek is, akik csak
autókázni akartak a fagyoskodás helyett és valahol  otthagyják a kocsit.
Máskor meg a tolvajok rontanak el valamit. Például a  szomszédok jelentik
be, hogy éjjel sok autó járkál a szomszéd házba, vagy  idegenek mászkálnak
arrafelé... ilyenek. Az öregasszonyok ilyen szempontból  nagyon
veszélyesek! De előfordulhat az is, hogy valaki megharagszik a másikra,  és
egyszerűen felnyomja. De ameddig hibátlanul használhatom a rendőrségi és
egyéb nyilvántartásokat a haverok révén, addig mindig előrébb leszek náluk
egy  lépéssel.

 

I.rész

 

vissza Vissza a kezdőlapra