Náday Katalin

Dél-Tirolban, Schnalstalban nyaraltunk II.

Húgom meghívására 15 éves Bence unokámmal egy hetet töltöttünk az Ötzi Alpok déli oldalán, nem messze attól a helytől, ahol "Ötzit" 20 évvel ezelőtt megtalálták.

Vissza az előző oldalra

A Brenner hágó előtt megálltunk az Europabrücke völgyhídnál

A Wipptalt áthidaló hidat 1963. november 17-én adták át a forgalomnak. 190 méteres magasságával Európa legmagasabb hídja volt 2004-ig, a francia Millau-i viadukt elkészültéig.

Az autópálya parkolóból meredek lépcsősor vezet fel az Európa kápolnához, amelyet ugyancsak 1963-ban létesítettek az  építők tiszteletére, s utóbb 22 emberéletet követelő gigantikus mű áldozataiért.

A kápolna harangtornya

Az oltártól a hídra lehet lelátni

A kápolnától kilátás Innsbruckra és hegyeire

... s az Olaszországba átvezető Brenner hágóra

A Brenner-autópályát elhagyva a Jaufenpasson keresztül ereszkedtünk le Maránba.

Meránból a Vinschgau völgyön keresztül érkeztünk el a Schnals vögyébe, amely már felvezetett a 2011 m-en lévő szállásunkig.

Itt jegyzem meg, hogy bár Olaszországban vagyunk, Dél-Tirol autonómiát élvez s a hivatalos nyelv elsőként a német, s csak utána az olasz. A helységnévtáblákon is először a német elnevezés szerepel, s csak utána az olasz, majd amikor a Dolomitokban kirándulva elhagytuk Dél-Tirolt, átlépve Veneto régióba megfordult a sorrend, először az olasz elnevezés szerepelt, s csak utána a német.

Kurzras síközpont nyáron is üzemel, hiszen a szállók mellől visz fel a Grawandra a Glescherbahn, amellyel most is sielők százait repítette a 80 személyes kabin a 3214 m-en lévő felső állomásra.

Talán éppen a sielőkhöz alkalmazkodva a három különálló szállóból, de egyetlen komplexumként felépült vendéglátó egység sem igazi szálloda, hanem apartmann-házak. Nincs bennük étterem, csak az egyikben egy büfé, viszont közös az uszodájuk, a sportpályájuk, a gördeszka-pályájuk, stb.

Apartmanunk elfoglalásakor az ablakukból látható panoráma,