Náday Katalin

Dél-Tirolban, Schnalstalban nyaraltunk III.

Húgom meghívására 15 éves Bence unokámmal egy hetet töltöttünk az Ötzi Alpok déli oldalán, nem messze attól a helytől, ahol "Ötzit" 20 évvel ezelőtt megtalálták.

Vissza az előző oldalra

Első a már tényleges nyaralásunk reggelén ablakunkból láthatóan csodálatos időnek néztünk elébe.

El is határoztuk követjük a síelőket, s mi is felmegyünk a gleccserhez, mert semmi sem biztosítja, hogy még egyszer ilyen tiszta időnk lesz. A gletscherbahnnál a sorban állást megúsztuk, hiszen a síelők már javában fent voltak.

Mindössze 6 perc alatt repített fel minket a 80 személyes kabin az 1200 m-es szintkülönbséget áthidalva egyetlen közbeeső tartóoszlop segítségével a 3212 m magas felső állomásra.

A hegység, amely körülvett bennünket

A térkép bal oldalán lent P betű jelzi Kurzrast, innen indul a kék nyomvonalon a gletscherbahn, a felső állomás mögött vannak a sípályák, valamivel jobbra tőle a Grawand 3251 m-es csúcsa, a jobb felső sarokban pedig piros pötty jelzi azt a helyet, ahol "Ötzi"-t 1991-ben megtalálták.

S most a bőség zavarával küzdve néhány kép következik arról, amit fent mi találtunk:

A Grawand csúcsa kereszttel megjelölve,

amelyre nem is volt egészen egyszerű feljutni,

a kereszt Bence unokámmal

a kilátás visszafelé a felvonó állomására

két szikla között pedig lelátás a szállónkra,

a sípályákra,

a Finail-tengerszemre, és csak úgy a környező hegyekre:

ezen a gerincen továbbhaladva (amely jelzett turistaút) lehet eljutni "Ötzi" lelőhelyéhez

Egy érdekesség, hogy itt Grawandon működik az Alpok legmagasabban fekvő szállodája, úszócsarnokkal, s minderről minket első nyelvként magyarul tájékoztatott egy kiadvány.

A hegyről visszaereszkedve a mi 2011 m-es szintünkre délután közvetlen környezetünket fedeztük fel: